Witaj, nie jesteś jeszcze zalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się | Odzyskaj hasło



serwis zagli
Surfnation
go2hel.pl
Kolporter RSS

Kupujemy używaną deskę Poleć znajomemu
Autor: Betty   
30.07.2009.
 
Najważniejsze, co musisz w desce sprawdzić, to jej wagę. Ona decyduje o rzeczywistej wartości deski, a nie to, czy była naprawiana! Każda odchyłka od wagi katalogowej, więcej niż o 0,5kg może świadczyć o tym, że deska „napiła się” wody i jej osiągi, a nawet właściwości mogą się znacznie różnić od tego, co pisze o niej producent. Sprawdź rok produkcji, grafikę, zgodność widniejących oznaczeń z rzeczywistością. Czasem może się zdarzyć, że trafisz na deskę z oznaczeniem wyporności innego modelu. Taka deska nie traci swoich właściwości, ale mogą się pojawić pewne problemy przy odsprzedaży.

Sprawdź czy nie ma dziur, przez które może wnikać woda. W tym celu obejrzyj wszystkie wgnioty, pęknięcia, „pajączki”, kołki do mocowania strapów, skrzynkę podmasztową, zawór odpowietrzający, skrzynkę statecznikową i ew. mieczową. Dokładnie sprawdź miejsce zgrzewu pokładu z dnem (jeśli jest to deska tego typu). Z wszystkich podejrzanych miejsc spróbuj wyssać wodę. Jeśli Ci się to uda, znaczy to, że niezbędna jest naprawa.

Obejrzyj dokładnie pokład i burty pod kątem ewentualnego złego traktowania (czyt. „bicia” masztem). Deska, na której wykonano wiele katap będzie miała wyraźne wgnioty na pokładzie bliżej burt i (lub) na dziobie, osłabiające wytrzymałość laminatu.

Sprawdź, czy pokład nie jest przypadkiem miękki między strapsami. Jeśli tak, deska nie jest wiele warta. W każdej chwili może dojść do pęknięcia laminatu i dostania się wody do wnętrza. Naprawa takiego uszkodzenia jest dość trudna i musi ją wykonać fachowiec. Niestety, wyraźnie wpłynie to na wagę deski.

Spytaj czy deska była naprawiana i przez kogo, oraz co było w niej naprawiane. Drobne odpryski żelkotu absolutnie nie wpływają na wagę i wytrzymałość deski, duże naprawy, zwłaszcza urwanego dziobu, wykonane przez amatora, znacznie osłabiają konstrukcję i obniżają sztywność kadłuba. Jeżeli deska była naprawiana w profesjonalnym serwisie, nie ma powodu do obaw, będzie nam jeszcze długo służyła. Pamiętajmy, że nie ma deski, która wytrzyma konkretną katapę, no może poza metalową, radziecką, pustą w środku deską klasy Lechner z lat 80-tych (obecnie nie do dostania).

Oceń stan antypoślizgu, czyli chropowatości pokładu wpływającego na komfort pływania, zwłaszcza boso. Wytarty antypoślizg mówi wiele o czasie spędzonym na desce.

Obejrzyj wkręty, jakimi przykręcone są strapsy. Jeśli są krzywe, musisz je koniecznie wymienić. Sprawdź też czy w otworach pod wkręty (inserty) nie ma przypadkiem ukręconych wkrętów. Zwróć uwagę na stan strapsów, jeśli są mocno zniszczone, to znak, że deska spędziła dużo czasu na powietrzu. Sprawdź, czy plastikowe elementy strapsów nie są pęknięte, a taśma nie naderwana.

Dokładnie obejrzyj i zmierz statecznik. Sprawdź czy jest to dokładnie ten model i ta wielkość, który dołącza do deski producent. Jeśli jego długość zgadza się z tym co jest na nim napisane, nie mamy powodów do obaw. Każde zmniejszenie długości fina mówi nam, jak blisko brzegu podpływał deską poprzedni właściciel

Jeżeli w komplecie jest pokrowiec na deskę, mamy większe prawdopodobieństwo, że sprzedający dbał o sprzęt. Suwak pokrowca musi działać bez zarzutu. Dobry pokrowiec jest ponadto niezastąpiony w zimne noce. Łączy cechy karimaty i ciepłego śpiwora.

Polecane

Komentarze użytkowników  
 

Średnia ocen użytkownika

 

Nie komentowano

Dodaj komentarz!



mXcomment 1.0.7 © 2007-2017 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł   następny artykuł »








© http://www.hotis.pl, Wszystkie zawarte w wortalu artykuły są naszego autorstwa i jakiekolwiek kopiowanie ich w całości, bądź fragmentach jest zabronione i podlega Ustawie o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych z dn. 4.02.1994 r. (Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz.83) wraz z późniejszymi zmianami.